måndag 25 oktober 2010

Hotellinspiration!

Före helgen var jag med jobbet på Varbergs Stadshotell & Asia Spa. Det är verkligen ett fint hotell med många fotovänliga detaljer. Jag trivdes som fisken i vattnet bokstavligt talat och särskilt i den 40 grader varma källan med utsikt mot havet. Underbart!






I juni bodde jag på ett annat fint hotell som i min värld står i en klass för sig, inte bara för att vi var på bröllopsresa. Jag fällde en tår när jag kom in i rummet och kunde inte sluta fotografera varken det eller den fantastiska utsikten. Hotellet heter The Bowery och ligger på gatan med samma namn i East Village i New York. Det är bara några år gammalt, men är inrett som om det vore jättegammalt. Se bara den fantastiska badkarskranen till exempel. Medan vi väntade på att åka till flygplatsen spelade vi ett parti backgammon och drack te i deras mysiga lobby.






/S

1 kommentar:

  1. Vilka härliga bilder Sarisen. Du är verkligen duktig på att fånga dom små detaljerna. Hoppas jag också får tillfälle (och råd) att bo på de hotellet någon gång. Såg underbart ut.

    Klemmer från Leffe

    SvaraRadera