torsdag 9 december 2010

Gift - ett livsfarligt ämne

Jag är precis hemkommen från vackra biografen Draken här i Göteborg där jag har sett Peter Apelgrens och Anna Mannheimers föreställning "Gift - ett livsfarligt ämne". De pratade i knappt två timmar om äktenskapet och livet i allmänhet. Vi skrattade så vi låg i bänkarna och jag älskade att det var så opretentiöst. Peter Apelgren är en mycket störd människa på ett positivt sätt och det känns som att han kan säga precis vad som helst när som helst. Anna Mannheimer är också väldigt rolig, men jämfört med Peter blir hon den "normala" motparten. Favoriterna i kväll var sången om vaginapruttar, prästen i Ucklum som presenterade "negern" i församlingen med "han ska vara så" och "därför har vi ananas på buffén idag" (fruktansvärt om det vore på riktigt, men hysteriskt roligt när man parodierar småstadspräster) samt Peters illustration av hur det skulle vara om Facebook var i verkligheten. När han gjorde det sistnämnda gick han runt till grannarna och frågade om de ville vara hans vän för att de "ju båda känner han på Mini-livs". Sedan gick han ut på torget och skrek: "Jag har druckit rosé och nu ska jag sätta på torktumlaren!" varpå 48 personer gjorde tummen upp och ropade: "Gillar!" Stor humor som inspirerar! Tack för en härlig föreställning!

/S

1 kommentar:

  1. Åååh, den hade jag velat se! Faktum är att jag faktiskt länge funderat på att göra en pjäs om just fb-hetsen och de sociala mediernas baksida. Det är kanske det vi ska göra när jag kommer tillbaka från Cali?!!

    SvaraRadera