söndag 9 januari 2011

Livet är här, livet är nu...

Ibland blir man påmind om livets förgänglighet och det är precis som att man först då inser hur viktigt det är att vara glad över saker, att man är frisk och har tak över huvudet. I alla fall är det så för mig. Jag inser i sådana stunder också att nuet är det enda jag vet att jag har, sedan vet jag inget om. Kanske finns det inte så mycket sedan som jag tror. Därför ska jag sluta skjuta upp saker som jag kan göra nu. Jag ska inte klaga över bagateller. Jag ska uppskatta dem som ger mitt liv glädje, kärlek och livskraft och säga nej till energitjuvar. Jag ska framför allt njuta av livet. Livet är fantastiskt! Och det är här och nu.

Sänder en varm tanke till er som har förlorat en närstående eller kanske kämpar. Ni vet vilka ni är...

Kram S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar