måndag 7 mars 2011

Springtime for...me!

Jag blir så glad av våren. Ljuset, solen, värmen som börjar komma och knopparna som väntar på att få spira. Jag har ännu inte sett några vårblommor utomhus, men inne börjar en juvelorkidé som vi fick av goda vänner slå ut sina blommor och så har vi förstås tulpaner, vårblomman framför andra. Det är som att de hjälper mig att slå ut också.





När man går genom staden i dessa tider ser man göteborgarna komma fram som om de kommer fram ur ett ide. Alla verkar lite lättare i sinnet och solglasögonen har tagits fram ur sin låda. Kläderna går fortfarande i murriga färger eftersom vinden är lite kall, men man ser lite färger här och där på de nya vårskorna eller sjalen man har bytt ut halsduken mot.

Jag är mitt inne i repperioden nu av "Jeppe på berget" och det är väldigt roligt när karaktärerna börjar formas. Premiären är preliminärt satt till 20 maj. Läs mer på www.fkt.se.

/S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar