onsdag 30 maj 2012

Dag 30: Natur.

Naturen är världens bästa fotostudio. Men det är en fotostudio man inte kan styra över. Det går inte att ställa in ljuset eller rätta till motivet. Därför känns det desto roligare att få till den där bilden där det krävs att allt är som det ska just i den stunden. Eller att man faktiskt har kameran med sig när man hittar ett fint motiv. Här är några exempel på det.

En höstbild som blev häftigare än jag först insåg. Den hänger nu på vår vägg upp och ner och trädstubben ser då med sin spegelbild ut som en rovfågel.
En bild från i vintras då solen stod precis rätt när vi gick på en bro över den snötäckta Mälaren.

Jag blev glad över att ha kameran med mig när jag en sommardag hittade den här snäckan som ser ut som en fjäril eller kanske ett hjärta. Den hade inte gjort sig lika bra någon annanstans.

Fler tolkningar av naturen hittar ni hos Kristina. Imorgon är det utmaningens sista dag och då ska det handla om mig. Igen. Ha det fint!

/S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar