måndag 7 maj 2012

Dag 7: Favorit.

Jag växte delvis upp i Katalonien i nordöstra Spanien. Så känns det i alla fall. Varje sommar från det att jag var sex år till jag var 16 år åkte vi till S'Agaró 11 mil norr om Barcelona. Därefter har jag varit där på egen hand ett tiotal gånger och jag bodde i Barcelona under tio månader kring millennieskiftet. Katalonien är min favoritplats på jorden och Medelhavet är en av mina största kärlekar. Jag var senast där i somras med min mest nytillkomna lilla favorit i magen och tog dessa bilder. De innefattar också några andra av mina favoriter: min man, tapas, cava, rosévin, spanskt bubbelvatten (lite saltare än svenskt) och så förstås Fanta Limón (citron). Kärlek! Amor! Visca Catalunya!

Hos Kristina finns länkar till övriga deltagare.

/S






1 kommentar:

  1. jag har också varit mycket i spanien, katalonien..
    Har nog spenderatett 10-15 tal sommrar i Calella, en liten stad norr om barca..

    Vilket sammanträffande :D

    SvaraRadera