tisdag 15 maj 2012

Utmaning: 11 frågor...

Fick en utmaning av min kära vän Anna. Eftersom jag inte vet så mycket om vilka som läser den här bloggen förutom hon, så känns det lite som att berätta en hemlis för någon som hemlisen handlar om. Men jag ska svara på frågorna ändå. Vem vet, det kanske alltid inspirerar någon, inte minst mig själv.

1. Vad hette din första kärlek?
Om man räknar den allra första, så var det Carlos. På lekis. Men den jag kallar min stora ungdomskärlek och som jag tänker på när jag hör Lars Winnerbäcks "Hjärter Dams sista sång", han heter Yerko. Vi var varandras sommarförälskelser när jag var 13 och han var 16 och känslorna hängde kvar i många år hos båda. Ett fint minne ändå, men jag är inte ledsen för att det blev som det blev.

2. Baren eller dansgolvet?
För de som känner mig är detta en lika onödig fråga som den där med påvens hatt, men DANSGOLVET! Man har fått tvinga bort mig vid stängning. Jag är den där "baby" i låten "I love to love, but my baby just loves to dance". Vad länge sedan det var känner jag nu. I sommar kanske...



3. Vad drömmer du om?
Tja, inte så mycket. En Oscar för bästa kvinnliga huvudroll (men om jag måste begränsa mig så vill jag i alla fall gå på Oscarsgalan). Att få spela på en stor scen. Att rita mitt eget hus på en strandtomt. Att ha Medelhavet i bakfickan. Att skriva mer (har alltid skrivit, men minst en bok vore kul). Att få hålla i ett Sommar i P1. Och förstås få leva ett långt liv med min familj och mina vänner omkring mig. Det finns fler drömmar, men man får ju vara realistisk...

4. Vad är du rädd för?
Mycket. Döden, spindlar, råttor, höjder, att flyga, trånga utrymmen... Brukar säga att jag troligen är världens mest fobiska psykolog. Snacka om falsk marknadsföring om jag skulle starta eget...

5. Vad finns alltid i din handväska?
Jag bär sällan handväska, men om jag har en är det inte utan Extra professional-tuggummi, telefon, börs, nyckel och just nu mitt Elisabeth Arden 8 hour cream-stift.

6. Favoritfärg?
Beror på vad. Turkos och lila när det gäller mycket, men även rött och svart.

7. Din bästa vän?
Jag väljer att kopiera Annas svar. Jag har flera och de vet vilka de är. Hon är en av dem.

8. Något du är stolt över?
När det gäller egna bedrifter, så är jag stolt över att jag vågade föda barn med enbart lustgas som smärtlindring. Nu vet jag hur det känns. Och det där med att "skita ut en soffgrupp" är inte långt borta. Men det var fantastiskt också förstås. Jag är också stolt över att jag vågar resa trots att jag är flygrädd. Och att jag inte är rädd för att gå en annan väg än den mest bekväma.

9. Ditt favoritplagg?
Beror på situation, men jag älskar mina haremsbyxor i turkos och lila från Barcelona. Bekvämare plagg får man leta efter.



10. Hur många par skor har du egentligen som är för små?
Om jag får utöka till hur många skor jag har som jag inte använder för att de är för obekväma, så är det nog ett tiotal. Jag har breda fötter och ibland köper jag skor jag tycker är fina eller som ska passa till ett visst klädesplagg och tänker att de nog töjer sig. Men det gör de aldrig och det slutar oftast med att jag dansar barfota på festen.

11. Vad ger du dig själv för titel?
På pappret är jag legitimerad psykolog, men för mig själv är jag främst fru, mamma, dotter, syster, vän, skådespelerska, fotograf, festfixare, poet. Sedan har jag den här bloggen, men jag skulle inte kalla mig bloggare i någon större bemärkelse. Jag läser inte så många bloggar själv och jag skriver här rätt sporadiskt. Därför blir det svårt för mig att skicka vidare utmaningen, men tack Anna! Det var kul!

Om det är någon mer än Anna som har orkat läsa igenom svaren, så tackar jag för intresset. Ha en fin dag!

/S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar