torsdag 9 maj 2013

Dag 9: Om jag vore en färg

Dagens tema får mig att tänka på en dikt som skrev till min man en gång som heter "Om jag skulle måla dig ikväll...".


Om jag skulle måla dig ikväll



då skulle jag börja med

en passionerat röd färg

med mjuka penseldrag

nedför din rygg

till dess slut



som mina kyssar



ditt ansikte skulle jag måla

med en blå färg

unik för just ikväll



som dina ögon



det finns ett lugn

över lila

som skulle bli

själva bakgrunden



som min känsla av trygghet i din famn



där skulle jag lägga mig

med ansiktet mot din hals



har alltid förundrats över

hur din kropp

har berett en plats för min

just där



och jag skulle sjunga för dig

i kvällsljuset

och tänka på

hur mitt liv har färgats

av dig




Om jag vore en färg så skulle jag vara lila. Fler färgstarka personer hittar ni hos Kristina.


/S






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar